Skip to main content
search

Kriskommunikation som skapar förtroende

Om man är förberedd när krisen kommer kan många negativa konsekvenser undvikas. Oftast är det inte krisen i sig som är det största problemet. De verkliga hoten uppstår när man inte hanterar situationen korrekt.

Hem / Tjänster / Kriskommunikation

Reputationskris

När företagets rykte hotas.

Dataintrång

När känslig information läcker ut, ett aktuellt problem som kan ha extremt negativa konsekvenser.

Finansiell kris

Ekonomiska problem kan skapa osäkerhet bland anställda och investerare.

Arbetskonflikter

Strejker, uppsägningar eller konflikter mellan ledning och anställda kan kräva strategisk kommunikation för att minska spänningar.

Produktåterkallelse

Detta kan skapa oro bland kunder och påverka varumärkets trovärdighet.

Ledarskapskris

När en hög chef är inblandad i en skandal eller avgår plötsligt, kan det skapa osäkerhet både internt och externt.

Naturkatastrofer

Händelser som översvämningar, jordbävningar eller andra naturkatastrofer som påverkar verksamheten kräver snabb och tydlig kommunikation.

Juridiska problem

Rättstvister eller anklagelser om olaglig verksamhet kan kräva noggrann hantering för att skydda företagets image.

Så hjälper vi dig

  • Förebyggande planering för att hantera kriser
  • Att sätta samman en operativ grupp som hanterar krisen
  • Kommunikativ hjälp för att hantera krisen
  • Mediaträning, både förebyggande och som stöd under pågående kris

Vi bidrar med råd under pågående kris, i en ofta stressad situation som kan kräva eftertanke, vana av liknande situationer och ett perspektiv utifrån.

Redo att ta nästa steg? Vill du veta hur våra strategiska kommunikations- och marknadsplaner kan stärka ditt varumärke? Boka ett möte idag och låt oss hjälpa dig nå dina mål.

Boka ett möte

Låt oss hjälpa dig

Hör gärna av dig om du vill veta mer om Kriskommunikation.

Jens Jakobsson

Jens Jakobsson

Creative Director / Copywriter

0738-04 23 46

jens@jacommunication.se